Hostivice

Hostivice
2020
Tohle je poprvé, kdy na naše stránky dáváme nerealizovaný projekt. Obec Hostivice si náš návrh nové vizuální identity nevybrala, ale protože máme ten koncept moc rádi a myslíme si neskromně, že je jednoduše dobrý, připadalo nám zkrátka škoda se o něj nepodělit. 

Tak tedy - logo, vizuální identita a komunikační strategie pro Hostivici >
  • koncept
  • logo
  • grafický design
reda.gif
01

Koncept

Místo loga vytvořit jazyk

Hostivice je typický pražský satelit charakteristický překotným rozvojem bytové výstavby. Každou obec vytváří komunita, společenství lidí spojených místem. Cílem našeho návrhu bylo dát lidem v Hostivici, starousedlíkům i nově příchozím společný jazyk. Klíč k pojmenování místních událostí, akcí a věcí společně sdílených, spojených s životem komunity. Pomoci jim budovat vlastní identitu.

Opravdovým pokladem Hostivice je samotný název obce. Hosti_více, nebo snad hostí_více. První co vás napadne, že to je pohostinné místo. Tady by chtěl žít každý! Na základě této hry se slovy se najednou začnou líhnout nápady. Co takhle integrovat název obce do všech místních aktivit.

Hostivické pivní slavnosti se mohou jmenovat Hosti_slav, místní hospoda může být (zcela netradičně) Hosti_nec, počítačový kroužek v místní škole se může jmenovat Hosti_ng a spolek místních patriotů může nést název Hosti_mil. Kolem kořene slova se začne tvořit nový jazyk.

02

Fanděte našim!

Celé je to vlastně velmi jednoduché

Dnešní architekti respektují, kudy chodí lidé a podle toho projektují cesty. Také identita města, pokud má dobře sloužit komunikaci lidí, nemůže být nalajnována direktivně. Musí být přijímaná spontánně a aktivně se transformovat podle potřeb místních.

Náš návrh je tu pro všechny místní slavnosti, kroužky, spolky, akce nebo sportovní zápasy. Řešení tak přímočaré, že jej dokáže používat a rozvíjet každý... Zkrátka hosti_na nápadů.

03

Branding

Aplikace značky je stějně přímočará jako celý koncept. Logo je jen jednou částí celé vizuální identity, která je založena na výrazné typografii a principu obsahových rámců.

Vizuální identita je navržena tak, aby s konceptem dokázal pracovat i grafický "neprofesionál". Jde o řešení pro malé město, pro limitovaný rozpočet. Jedno písmo ve dvou řezech, podtržítko, rámeček a barevný kontrast. To je celé.